Administratieve dienstverlening

Administratieve dienstverlening
  • boekhouding notariaat, financiele administratie notaris

Als ondernemer wilt u zich natuurlijk voor de volle honderd procent kunnen richten op uw kernactiviteiten. BNA Bureau Notariaat & Advocatuur begrijpt dat goed en daarom zorgen wij ervoor dat u letterlijk geen omkijken heeft naar ‘bijzaken’ als de financiële administratie.

De financiële administratie op een notariskantoor wijkt sterk af van een financiële administratie van andere branches. De derdengeldenadministratie vergt bijzondere aandacht. Over uw derdengeldenrekening gaan vele euro’s per jaar, die u ontvangt van de ene partij en dient door te storten naar de andere partij. Uw plicht als notaris is netjes op deze gelden te passen en deze alleen uit te betalen aan de rechthebbenden. Voor veel kleine notariskantoren is het niet rendabel om een eigen boekhouder in dienst te hebben, hierbij kunnen wij u van dienst zijn. Afhankelijk van uw wensen kunnen wij op verschillende niveaus de financiële administratie voor u verzorgen. Het ondersteunen van een financieel medewerker op uw kantoor behoort tot de mogelijkheden. Uw eigen medewerker verzorgt bijvoorbeeld dagelijks de derdengeldenadministratie, waarna wij maandelijks uw kantoorrekening verwerken en een controle doen op de derdengeldenadministratie.

Uw notarieel systeem

Als notaris verdient u uw inkomen met het notariële systeem. Aan dit notariële systeem zit veelal een financieel pakket gekoppeld. Als de grootste branche-accountant, hebben wij kennis van alle notarieel-financiële pakketten. Heeft u zelf geen boekhoudpakket dat gekoppeld is aan uw notarieel systeem? Geen probleem. Dan zullen wij uw financiële administratie verwerken in ons eigen boekhoudsysteem, zonder dat uw hiervoor extra kosten hoeft te maken.

Zo werken wij

Een vast gezicht komt afhankelijk van de grootte van uw kantoor regelmatig de financiële administratie bij u op kantoor verzorgen, dit kan verschillen van eenmaal per week tot slechts eenmaal per kwartaal. Het verwerken van de financiële administratie op afstand behoort wat ons betreft uiteraard ook tot de mogelijkheden. Voorwaarde hierbij is echter wel dat wij op uw systeem kunnen inloggen. Tenslotte richten wij uw financiële administratie zo efficiënt mogelijk in, door bijvoorbeeld gebruik te maken van het inlezen van bankafschriften.

Periodiek rapporteren wij aan u een balans, voorlopige resultaten en diverse kengetallen en financiële posities, zoals liquiditeitspositie en stand van het eigen vermogen. Doordat wij via een uniek rapportagemodel periodiek aan onze cliënten rapporteren, zijn wij tevens in de gelegenheid om kantoren (anoniem) met elkaar te vergelijken. Meer hierover kunt u lezen onder het kopje Benchmark.

Heeft u vragen? Dennis is uw expert

Of mail direct naar: info@etl-bna.nl

Of bel direct naar: (035) 693 64 44
Dennis Petersen AA

Overig nieuws